Sunday 25 December 2011

PvZ Metalopolis FFE

hari nie saya nk cerita tentang saya punya PvZ,
saya punya BO untuk PvZ adalah FFE (Fast Forge Expand). Sebab FFE ini membolehkan kita memberi tekanan kepada ekonomi zerg.

saya mulakan MU ini dengan wall off dekat ramp, Forge diletakkan dikawasan itu supaya, kalau saya nmpak zerg 6 pool saya boleh trus tutup laluan zerglings.



 Kemudian saya scout base zerg, apa yang saya nmpak ialah zerg expand dan timing pool dia, saya perlu meletakkan photon canon sewaktu pool dia siap supaya photon canon saya siap apabila zerglings dia sampai ke base saya.



 kemudian saya scout untuk kali kedua untuk melihat unit yang zerg ada. jika zerg ada roach warren atau mempunyai roach, saya akan membina stalker.


Disebabkan saya tidak melihat 2 roach warren, saya memilih sentries dan terus kepada 6 gate + Blink + upgred. Saya malas nak bawa zerg kepata Late game kerana mutalisk. unit composisi zerg + mutalisk = maleh nk dilayan. hahahahahah..
Selepas warp gate siap dan blink separuh siap saya terus ready untuk menyerang. Tips jgn lupa foward pylon.
Guardiand shield + ramp force field. ( untung la protoss ada force field) hahahahah. Selalunya Zerg susah nk counter time nie. Timing saya off sket dan sepatutnya boleh push awal sket. xpe, boleh practice lagi next time..
Saya juga letak 2 sentries untuk force field jika zerg nk counter attack. xde la time saya serang, saya ilang semua base saya.
 Tambah blink micro sket2.. menang!
GG!!!

No comments:

Post a Comment